1910, דגניה א (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Saturday, July 25, 2020, 21:40 (לפני 1365 ימים) @ Gרר
נערך על ידי Gרר, Saturday, July 25, 2020, 23:10

באופן די מפתיע - זהו הביקור הראשון שלנו ב-1910. המסעדה נמצאת בתוך דגניה א. יש מגרש חניה די גדול שלשמחתנו היה מלא. כחמישים מטר ממנו נמצאת הכניסה למסעדה. לתשומת לב המסעדה - עוד שלושה פנסים בדרך יכולים לעזור, בתקווה שזה לא דורש את כינוס המועצה של הקיבוץ.

פתחנו עם פוקאצ'ה חמה. צינור באורך של 80 סנטימטר. מרשים מאד וגם טעים מאד. הגיע עם שלושה ממרחים: עגבניות עם שמן זית וטיפ טיפה חריף (Odelia Certified), קרם חציל ומטבל שעועית עם המון פטרוזיליה. שלושתם נחמדים אבל הפוקאצ'ה בהחלט גנבה להם את ההצגה. 

המנה הבאה - תמנון על הפלנצ'ה עם קרם טחינה, בצלים ועשבים טריים (אני טעמתי בעיקר כוסברה ואני חולה על כוסברה, אבל מי שלא אוהב כוסברה שייקח בחשבון - זה מרכיב די דומיננטי בטעם של המנה). התמנון עצמו - רך, בשרני, תענוג לאכילה. היה קצת מסובך להרכיב כל פעם ביס מהכל אבל כשהביס הכיל את כל המרכיבים ביחד - זה היה תענוג. השילוב של התמנון הכוסברה והטחינה - בינגו. הנקודה היחידה שקצת הפריעה לי היתה טעם קצת חרוך לתמנון, אבל השילוב עם יתר המרכיבים הקהה את זה כך שלהכל ביחד היה טעם מנצח. 

למרות הניוקי הישראלי הממולא בבשר שנקרא די מסקרן, כשיש לי מנה של ניוקי קלאסי אני תמיד אעדיף אותה ולא הצטערתי גם הפעם. ניוקי מ-ו-ש-ל-מ-י-ם. עובר על כל הדיווחים שלי וכל מי שעיצבן אותי אי פעם עם המרקם של הניוקי אני שולח ל-1910 שילמד איך להכין כמו שצריך. הקטנה שלנו, שגם היא חולה על ניוקי כמוני, כמעט התעלפה. עוד היה שם הרבה חמאה - כי חייבים. מרווה. כמהין שהורגשו היטב. פרמז'ן. אספרגוס. ניוקי מופתי. אין מה להוסיף.

עוד מנה מהקו האיטלקי של המסעדה - רביולי שרימפס. עוד מנה מופתית. המילוי היה וואו. מסביב חמאה. אפונה. קצת פטרוזיליה. אני מרגיש שאני קצת מתחיל לחזור על עצמי עם הסופרלטיבים אז אסתפק בתמונה למרות שהיא גם מישום מה יצאה קצת אדמדמה וגם הרביולי נראים בה קטנים יותר ממה שהיו. לי בצלחת הם הרגישו יותר גדולים.  המנה הפייבוריטית של הקטנה, אגב.

על קינוח ויתרנו, כי היינו מאד מלאים, וזו היתה אחת הפעמים ששמחתי לסיים ארוחה בלי קינוח אבל עם טעם טוב בפה ותחושה נעימה בבטן. הארוחה, כמו שאפשר להבין - הכי קרוב שאפשר לארוחה מושלמת. אפילו החצי טרוניה על מנת התמנון בסופו של דבר לא פגמה בטעם ולכן אני לא יכול ממש לבוא בטענות. ביצוע מושלם של כל המנות. 

הסכום הכללי של הארוחה יצא די מגוחך - 330 שקלים כולל שתי כוסות יין במחיר מאד שפוי (35 לכוס של טאלו פרימיטיבו). נראה לי שאם הייתי גר באיזור הייתי מגיע לשם פעם בשבוע. 

שאפו שאפו שאפו - 1910 עשו לנו מאד מאד נעים בבטן. נשמח מאד מאד מאד לחזור לשם. 



השירשור המלא:

 

powered by my little forum