קציצה עגלגלה, כביש 89 מושב מעונה (כללי)

מאת Gרר @, Friday, July 05, 2019, 20:13 (לפני 1756 ימים) @ Gרר
נערך על ידי Gרר, Friday, July 05, 2019, 20:16

ארוחת הבוקר במלון המטיילים ששהינו בו (בקיבוץ גשר הזיו) היתה די דלה (כל כך קשה לחמם כמה בורקסים?) ונשאר מספיק מקום בבטן בשביל ארוחת צהרים ראויה, ומה יותר ראוי אחרי בריכה מאשר המבורגר טוב. האישה חיפשה בדקה ומצאה מקום מומלץ על כביש 89, שנקרא "קציצה עגלגלה".

המקום נמצא במושב מעונה, על כביש 89 שמחבר בין נהריה לצפת, מרחק של 20 דקות מנהריה, קצת לפני מעלות תרשיחא. את המקום הקים אלי פלדמן, שמעיד על עצמו שהוא חי ונושם בשר. המסעדה התחילה את דרכה בעגלה וכיום היא לא הרבה מעבר לזה. מקום צנוע. אם תמיד הפחיד אותי התיאורים על יומנגס עם כל הברדק שהולך שם - כאן זה האנטיתזה. מקום קטן של עשרה שולחנות. שקט. נעים. כאן האוכל אמור לדבר.

המקום מגיש המבורגר בשלושה גדלים: 160. 220. 320. הכל בקציצה אחת, לא כמו המקומות ההזויים שמגישים שתי קציצות של 150 וקוראים לזה המבורגר 300. זה כבר סימן טוב. שואלים מידת עשיה - סימן טוב שתים. מצד שני - המקום כשר ולכן סגור בשבת. באסה, כי רוב האנשים שמגיעים לאיזור מרחוק נופלים עליו ביום שבת. אז שימו לב לא להגיע למקום ולגלות שהוא סגור. בשישי עד שלוש/ארבע אחה"צ. לפחות זה.

כולנו הזמנו את ה-220. ביום רגיל הייתי מזמין 320, אבל בכל זאת בין ארה"ב לאיטליה צריך גם לשמור קצת על הבטן. כולנו הזמנו מדיום ומה שהוגש אכן היה מדיום תקני, רך ועסיסי. עם זאת, נראה לי שמעתה והלאה אני עובר ל-MR, לפחות לתקופת ניסיון. אין לי בעיה עם טיפה פחות ממדיום, יש לי בעיה עם קצת יותר ממדיום. אז נראה לי עדיף להזמין MR ולקבל לכל היותר M מאשר דרגה אחת קדימה. כאן, למשל, הוציאו את זה בול בזמן. אבל אם היו מחכים עם זה 15 שניות יותר על הגריל זה כבר היה MW ו-15 שניות זה לא הרבה.

לפני ההמבורגר מגיע סט הרטבים שכולל חוץ מהרגילים גם מיונז שום/שמיר, רוטב BBQ ואיולי מעט חריף שלא פיענחנו. כל המיוחדים היו טעימים והוסיפו לי מאד לגוון את הצ'יפס.

מבין הטופינגז המפתיעים של המקום - חמאת בוטנים. חייב להגיד שבכל הביקורים שלי בארצות הברית, ששם אוכלים חמאת בוטנים עם כל דבר - לא הציעו לי המבורגר עם חמאת בוטנים. פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בזה, למרות שאם מחפשים בגוגל - מגלים שהם לא המציאו את זה. האישה לקחה את החמאת בוטנים עם בצל מטוגן והאמת? וואו וואו וואו. החמאת בוטנים לוקחת את ההמבורגר לכיוון אחר לגמרי. אפילו הקטנה שהזמינה בהתחלה המבורגר רגיל - שאלה אם יוכלו למרוח לה חמאת בוטנים וכשהוא הגיע זה היה אפילו יותר מוצלח משל האישה, כי הבצל של האישה קצת הסיח את הדעת מהחמאת בוטנים ואצל הקטנה זה היה חמאת בוטנים נטו. שילוב מפתיע וטעים טעים טעים. שווה היה להגיע למושב מענות במיוחד כדי לגלות את השילוב המהמם הזה.

אני הלכתי על כיוון קצת אחר - ריבת בצל וקונפי שום. כמו שאפשר לתאר - מאד מאד מתקתק. אני אהבתי מאד, אבל נראה לי שלא כל אחד יתחבר למתיקות הזאת.

חשוב לציין שהקציצה עצמה טובה, אבל אין לה כיוון יותר מדי חזק של טעם מה שאומר שבמקום הזה חייבים טופינגז. הקלאסי יהיה קצת משעמם למי שאוהב המבורגר "בועט".

מבין שני סוגי הצ'יפס - רגיל מתובל וצ'יפס בטטה - הבטטה שהזמינה הקטנה לקח ביג טיים. הצ'יפס הרגיל לא היה מספיק קראנצ'י מבחוץ. הצ'יפס בטטה היה מושלם. בתמונה - ההמבורגר של הקטנה לפני שקיבל את השידרוג של החמאת בוטנים והצ'יפס בטטה.

לסיכום... דווקא מקום שבאנו אליו בלי הרבה ציפיות (המבורגר? כשר? בתוך מושב????) וחזרנו ממנו עם BIG LIKE. קציצה מוצלחת. חמאת בוטנים - שיחוק העשור. מי היה מאמין שזה יכול לקחת המבורגר לכיוון כל כך לא צפוי. גם יתר הטופינגז היו מוצלחים מאד. צ'יפס - למי שאוהב צ'יפס בטטה זה עדיף כאן באופן מובהק. על הצ'יפס הרגיל אפשר לוותר.

בקיצור - אם אתם בצפון ומתחשק לכם המבורגר - לסמן את המקום הזה כאחד המומלצים לאמצע שבוע. ורק שלא יתקלקלו לנו עד הביקור הבא שבו כנראה נזמין שלושה המבורגרים עם חמאת בוטנים :-) זה באמת באמת something else.




השירשור המלא:

 

powered by my little forum