פיצה לילה (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Saturday, October 31, 2020, 21:21 (לפני 1266 ימים)

אחרי רכיבה על אופניים התחשק, מכל האוכל שבעולם, דווקא פיצה. נסענו לפיצה לילה בלוינסקי/פלורנטין, שהאישה מכירה ולי זו היתה הפעם הראשונה. בשבת בצהרים אפשר למצוא שם חניה. באמצע שבוע/שישי לא הייתי מתקרב לשם עם רכב. הפיצריה נמצאת בסימטה קטנה שיוצאת מרחוב מרחביה. לפי התמונה אפשר לחשוב שמצאנו פינת חמד בתל אביב... אבל ההבדל בין תמונה לבין מה שרואים בעין הוא שתמונה אפשר לחתוך. במציאות, כל מה שמחוץ לפריים... שנות אור מהתמונה. עוד יתרון בלהגיע בשבת - המון גרפיטי מושקעים שרובים נעלמים ברגע שהחנויות נפתחות.


אילתרנו מקום ישיבה על הספסל שממול. ארגזים של חלב בתור שולחן. הכי קרוב לישיבה במסעדה שיצא לנו מאז הסגר השני. אני רק מקווה שכשהקורונה תסתיים נזכה לשבת במסעדה על אמת. המרוויחים הגדולים מהסגר לא הפסיקו להגיע: הטוסטוסים של וולט כמובן. ספרתי ארבעה לפחות בזמן שישבנו שם. שנאמר הצרות של האחד הן ההזדמנויות של האחר... 

ממבחר הפיצות הזמנו שתים. 

הראשונה שהגיעה - ריבת בצל. מוצרלה מתוגברת בגבינת עיזים. עלי אורוגולה. צנוברים. ורסק עגבניות.


הפיצות בגודל אחיד. הבצק שפירסם את המקום, שעשוי מקמח לחם גרמני, קיבל ביטוי יותר טוב בפיצה השניה דווקא. כאן היו לו קצת קשיים בגלל הרטיבות של הריבת בצל ובאמצע של הפיצה הוא הפך לסמרטוטי למדי. פיצה מיוחדת, שלטעמי היתה צריכה להיות מוגשת ללא רוטב עגבניות. אם רוטב העגבניות לא מסתדר פיקס עם מה שיש מעליו - עדיף שיהיה ביאנקה. וכאן המתקתקות של הריבת בצל לא השתלבה טוב עם הרוטב. בלי הרוטב זה יכל להיות מושלם.

הפיצה השניה ממש בלטה מהספיישלים (יש גם גירסה דומה שלה בתפריט הרגיל). פיצה ביאנקה עם מוצרלה, רוזמרין, פטה עיזים וענבים.


זו היתה הפיצה המוצלחת מבין השתים. בלי הרטבים אפשר היה להתרשם הרבה יותר טוב מהבצק. אהבתי שלמרות שהוא היה דק, עם פריכות מצויינת, בכל זאת עשו "כרית" של בצק בסוף של הפיצה. עם כל חיבתי לבצק דק אני עדין אוהב לקבל גם קצת ספוג של בצק. הענבים שברו מצויין את המליחות של הפטה. כל השילוב היה ממש ממש מוצלח.

לצד הפיצה - הוגש רוטב פסטו ורוטב חריף. את החריף בעיקר ספגתי עם ה"ספוג" של הבצק. 

לסיכום... הבצק הוא מה שפרסם את המקום - ובצדק. עם זאת, הוא קצת בעייתי לפיצות מאד "רטובות". מבחינת הטעמים - יש לא מעט קומבינציות מעניינות. לפעמים זה פוגע יותר. לפעמים פחות. סך הכל טעים. יש לציין שהם לא מוכנים לשנות כלום בפיצה אז טייק או ליב איט.

לא הייתי מגיע מחוץ לעיר במיוחד בשביל פיצה, ובטח לא מנסה למצוא פה חניה. אבל אם נמצאים באיזור ומתחשק דווקא פיצה - לילה היא אופציה נחמדה מאד.


powered by my little forum