חו"ל בארץ: לונא ביסטרו + קצת כריסטמס (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Saturday, December 21, 2019, 20:09 (לפני 1560 ימים)
נערך על ידי Gרר, Sunday, December 22, 2019, 07:22

לא מאד מקורי, אבל ביקרנו הבוקר בנצרת, יחד עם חצי עם ישראל כנראה. חניה מצאנו קצת מחוץ לעיר (רבע שעה הליכה ל"מרכז העניינים") וכך חסכנו גם עצבים וגם פקקים בחזור. בעיר עצמה – צפוף, אבל לא יותר מאשר בשוק הכרמל של שישי בבוקר. בהשוואה ל"חג החגים" שבחיפה אני הרגשתי פחות "אווירה" של חג. שוק די רגיל עם אקסטרה קישוטים. בחיפה הרגיש לי יותר "קרנבל". היתרון המרכזי על פני נסיעה לחו"ל - שמש! וואו איזה מזג אוויר נפלא היה היום.

לסתימת החור בבטן לקחנו כנאפה במקום שנקרא אם עלי, שנמצא ממש ליד הפינה של ג’אדה שהוא מקום מפורסם שמשלב בית קפה עם חנות לממכר עבודות יד. האמת שדי חששנו. מקום בשוק. לך תדע. תור ענקי של אנשים שזז לאט לאט. אבל קיבלנו אופטימיות מכך שעל הכניסה אפשר היה לראות את המחבתות עם הגבינה מה שאומר – הכנה על המקום, והאמת? כנאפה מעולה, בהחלט בליגה של קשאש. גם לא מאד רטובה (ואני ממש לא אוהב את הכנאפה הספוגות במי סוכר) וגם מאד פריכה בחלק העליון. הורגש שהגבינה הרגע יצאה מההכנה, היא היתה במרקם מושלם להבדיל מהגבינת מסטיק שמקבלים הרבה פעמים במקומות פחות איכותיים. אני לא מומחה גדול בכנאפה, אבל יודע מה טעים לי ומה לא וזו היתה ממש ממש טעימה. נלחמנו עם הקטנה על כל פירור. לצלם לא צילמנו אבל ביננו כל הכנאפה נראות אותו דבר, ההבדלים הם רק בטעם ובמרקם.

אחרי שסיימנו עם העיר חזרנו לקניון ביג פאשן, שגם הוא לבש חג וניסינו את מזלנו בלונא ביסטרו שבטלפון יום קודם אמרו שאין סיכוי, אבל מסתבר שלפעמים הספונטניות משתלמת. ותוך כמה דקות התפנה לנו שולחן. על המקום עצמו כתבתי כבר בדיווח הקודם אז אפשר לגשת ישר לאוכל.

לפתיחה הוגשו שלוש פיתות שממש זכרתי לטובה. היו ונותרו מעולות. מאד מיוחדות. תפוחות, מעט קריספיות. תענוג.

סיגר שווארמה עוף. אכלנו גם בפעם הקודמת. סיגר פריך מעולה, קצת שומני אבל לא יותר מדי. המילוי מאד עדין, אנטי תזה לשאוורמה כך שכמו בפעם הקודמת - נותרה התהייה לגבי השם של המנה. הסיגרים הוגשו עם איולי סומק חמצמץ מעולה שהשלים אותו נהדר. הצלחה חוזרת בפעם השניה ומנת פתיחה מעולה שם שבלי ספק נזמין גם בביקורים הבאים.


שושברק, מנה שאנחנו חוזרים אליה בכל מסעדה ערבית. כיסונים ממולאים בבשר עם רוטב יוגורט חם. גם כאן המילוי - מאד עדין. הבצק - על הצד היותר עבה של הסקאלה. בטעם האישי שלי אני מעדיף את הגירסאות הדקות יותר אבל הביצוע של הבצק מצויין אז אין לי שום תלונות. הרוטב נותן פאנץ' טוב של חמיצות, ולכן גם הפעם היינו צריכים "להסיר" אותו מהכיסונים שהקטנה אכלה. סך הכל גירסה טובה מאד של שושברק אבל מבין כל המנות בארוחה הפעם זו אולי הפחות יוצאת דופן מבחינה זו ששושברק דומה אפשר למצוא בלא מעט מקומות אחרים.


הפעם הזמנו גם שתי עיקריות. הראשונה – רומאניה, מנה של חזה עוף ברוטב סילאן רימונים מתקתק עם שקדים ועלי נענע ולצידו פריקי שספגה אף היא את הטעמים החמצמצים/מתקתקים של הרוטב ודי גנבה את ההצגה. היא היתה ממש מיוחדת. העוף היה נחמד, אבל המתיקות שלו היתה קצת אגרסיבית לטעמי הייתי מעדיף את זה פחות מתקתק. אבל הפריקי – שיחוק.

מנה עיקרית נוספת, שונה לגמרי, אל מעשוקה, כדורי בשר עם בצל מקורמל ותמרים שישבו על מצע של פירה. אני חייב להגיד שגם כאן הפירה גנב את ההצגה, או ליתר דיוק את כל הטעמים, ובנוסף לטעם העשיר שהוא קיבל מהרוטב, התמרים וכל מה שמעליו – פירורי פיסטוק העשירו אותו אפילו יותר. אחד מהפירה היותר מוצלחים שטעמתי לאחרונה.


השירות היה מאד ידידותי. יש לקחת בחשבון שאם לא מבקשים במיוחד – קצב הוצאת המנות הוא מאד תזזיתי. לנו זה דווקא התאים היום אבל מי שרוצה לאכול בנחת חייב לציין את זה במפורש ולהשגיח בעצמו על הקצב של הארוחה. עד כמה שהתרשמתי זה לא שהם רוצים להפטר מאנשים שם, אלא זה נתפש אצלם כסוג של נדיבות לראות שולחן מלא כל טוב ולכן מבחינתם להנחית ארבע מנות על שולחן הוא סימן לשפע. אבל הם מאד קואופרטיבים שם ואיך שתבקשו הם יעשו בהתאם. רק צריך לבקש.

הארוחה הפעם היתה מוצלחת מהקודמת. כל המנות היו מוצלחות, עם ניואנסים לכאן או לכאן, אבל הבוטום ליין מאד חיובי ואני מאד אוהב את הטוויסט המודרני שהמקום מכניס לאוכל הערבי. גם אחרי שתי פעמים נותרו עדין מנות בתפריט שהיינו שמחים לנסות בביקור נוסף. ביג לייק.

:+1:


איזה כיף שגם אתה מתמוגג מאוכל אמיתי!

מאת סבתא רות-רות, Sunday, December 22, 2019, 02:18 (לפני 1559 ימים) @ Gרר

נראה כארוחה מוצלחת וטעימה. והצילומים כרגיל, נפלאים. תודה על הדיווח.

כל עוד זה טעים לי ומבוצע היטב...

מאת Gרר @, Sunday, December 22, 2019, 08:59 (לפני 1559 ימים) @ סבתא רות-רות
נערך על ידי Gרר, Sunday, December 22, 2019, 13:16

אבל יש גם עניין של התאמה. לונא ביסטרו מצויינת לשבת בצהרים. לבילוי בערב אני מחפש בכל זאת משהו יותר refined.

באשר ל"אמיתי" ההגדרות הן שלך ולא שלי. בעיניי שניהם (לונא ורז) מאמינים במה שהם עושים ואני מאמין לאותנטיות של שניהם. זה להבדיל משגב משה, שאצלו תמיד יש לי תחושה שמה שחשוב זה השואו והעצים ששתלנו במסעדה והכלים המגניבים שבהם אנחנו מגישים את המנה ולא משנה איזה אמת קולינארית דורסים בדרך. ברור שיש הבדל בדגשים. אצל לונא האלמנט המסורתי ואפילו הלוקאלי בולט יותר (על לא מעט מהמנות בתפריט נכתב שהן בהשראת מנות נצרתיות מסורתיות). אצל רז יש יותר דגש על וירטואוזיות ההמצאה והשילוב של טכניקות וחמרי גלם מכל העולם. שניהם מרגישים לי מאד יסודיים ומאד נאמנים לאמת שלהם וכל עוד זה טעים לי - שרק ימשיכו.

אי אפשר גם להתעלם מכך שאצל לונא האוכל המסורתי מקבל בכל זאת טוויסט ופרשנות חדשה. זכור לי שלפני לא מעט שנים אמרו לנו שאנחנו חייבים לאכול במסעדת "הבית" בעין חוד, כי שם יש את האוכל הערבי האותנטי. בסופו של דבר זו היתה לנו אכזבה גדולה. הרבה מנות של שום דבר. על אורז עם חתיכות עוף וקצת תבלינים אנשים התפייטו לי שזה אוכל ערבי אמיתי ואני רק חשבתי כל הארוחה או מיי גוד האם בשביל הבנאליות הזאת כמעט שברנו את השאסי של האוטו בדרך לשם. אז אי אפשר להתעלם מכך שלונא בכל זאת מעלה את האוכל הזה על מדרגה אחת גבוה יותר מהבנליה, כך שבאופן טבעי זה "מדבר" אליי יותר. גם הפריקי וגם הפירה יכולים להיות הכי בנאליים בעולם והכל זאת בלונא הם היו באמת משהו שלא טעמתי במקומות אחרים.

עוד משהו ששכחתי לכתוב זה שבביקורת של שגיא כהן הוא התלונן על כך שמגישים את המנות למרכז השולחן בלי לתת צלחות לכל אחד. על טעם של אוכל אפשר להתווכח אבל שכשנכנסו במיוחד הסתכלתי ועל כל השולחנות היו צלחות אישיות לכל סועד כבר בשלב שהתיישבת לשולחן אז אם לשגיא כהן לא היתה צלחת המסקנה היחידה שלי זה שכנראה המסעדות שכבר נמאס להם משגיא כהן החליטו לעצבן אותו בכל מחיר ולקחו לו את הצלחת :-)

אחרון חביב אחרי הרבה שנים שהייתי סוחב את המצלמה לכל ארוחה שמתי לב שה-one plus שלי מיטיב לצלם אוכל ומאז אני מצלם רק איתו. אני לא מעביר את התמונות שום עריכה או פילטר כדי "לייפות" אותן, למעט הוספת בהירות לתמונות שיוצאות קצת חשוך. אז סחטיין על ה-one plus ואני מקווה שהוא ימשיך לעשות טוב את העבודה.




כל עוד זה טעים לי ומבוצע היטב...

מאת סבתא רות-רות, Monday, December 23, 2019, 01:56 (לפני 1558 ימים) @ Gרר

מובן מאליו ש"טעים ומבוצע היטב" זה הקריטריון הראשון בכל ארוחה.

לגבי שגיא כהן, אולי לקחו בחשבון את הערתו והוסיפו צלחות אישיות.

את נותנת יותר מדי קרדיט לאנטיפט הזה :-)

מאת Gרר @, Monday, December 23, 2019, 13:45 (לפני 1558 ימים) @ סבתא רות-רות

הביקור הראשון שלנו היה חצי שנה לפני הביקורת שלו וגם אז היו מונחות צלחות אישיות על כל השולחנות. 

ככה הם עורכים את השולחן.




powered by my little forum