הייתי חייב לנסות: ההמבורגר של ביונד מיט :-) (כללי)

מאת Gרר @, Thursday, May 23, 2019, 13:52 (לפני 1771 ימים)
נערך על ידי Gרר, Thursday, May 23, 2019, 13:58

כבר הרבה זמן שאני שומע על ההמבורגר הטבעוני שמשנה את כללי המשחק, הקציצה של ביונד מיט שבהשקעה של מיליארדים טוענת שהיא הכי קרובה לדבר האמיתי בטעם, בריח ובמרקם, והכל בעזרת חלבון אפונה. צמחוני לחלוטין.

ההמבורגר משווק בישראל בכמה וכמה מסעדות, בין היתר סוסו אנד סאנס, זכאים, וכו' ואצלנו ברמת החייל אפשר למצוא אותו ב"קולקטיב" שבעתידים. למרות הקירבה לקח הרבה זמן לנסות בעיקר בגלל החשש שהקולקטיב, מסעדה לא יותר מדי מסעירה, יצליחו לקלקל איכשהו את ההמבורגר ולהוציא אותנו עם רושם מוטעה. אבל מזג האויר הסופני היום בכל מקרה הכריע לטובת הקולקטיב, ואם כבר קולקטיב אז יאללא. נהיה אמיצים. חוץ ממני טעם את ההמבורגר גם חבר צמחוני שעדין זוכר טעם של בשר. הוא בכלל הגיע סקפטי לחלוטין כי הוא מאד לא אוהב את הקלקטיב אבל כנראה שהסקרנות הקולינארית שלי בכל זאת הצליחה להדביק גם אותו.


ההמבורגר מוגש בלחמניה שהעפתי ממנה את הירקות שגם ככה לא נראו מעודדים ואת הבצל הסגול שגם ככה אני לא אוהב (לא מבין שילוב של בצל חי והמבורגר) ונשארתי עם הקציצה והלחמניה נטו.

ביס ראשון כמובן מלא חששות - אבל אני חייב להגיד שהופתעתי. גם הצמחוני הסקפטי היה די בהלם. אז אחרי היציאה מההלם הנה ההתרשמות המלאה. מבחינת טעם - סחטיין על הביונד. אפשר בהחלט להגיד שבעיניים עצומות זה באמת החיקוי שהכי מזכיר את הדבר האמיתי, ואפילו הצליחו לתת לזה קצת טעם מעושן שזה מאד מאד מרשים. גם במרקם הניסיון שלהם טוב מכל ניסיון אחר שפגשתי בעבר, אבל כאן מגיעה הפואנטה.

אם משווים את ההמבורגר הזה להמבורגר טוב, שעשוי מטחינה גסה של בשר מאד שומני - אין שום מקום להשוואה. אין בהמבורגר הזה שום תחליף לתחושה שנותנים המרקם והשומניות של המבורגר איכותי. אבל, ואני עדין לא מאמין שאני כותב את זה, אם אני משווה את ההמבורגר הזה למה שאני זוכר מהפעם האחרונה שאכלתי במקדונלד'ס - תאמינו או לא (כנראה שלא...) הייתי מעדיף את ההמבורגר של הביונד על הקציצה של מקדונלדס. כך שהייתי אומר שההמבורגר הזה בהחלט נותן פייט ממש טוב להמבורגרים תעשיתיים אחרים אבל לא להמבורגר איכותי. מי שאוהב להסתכל על חצי הכוס המלאה יגיד שגם זה הישג חסר תקדים. מי שמסתכל על חצי הכוס הריקה ימשיך ללכת לויטרינה או ל-M25.

הדבר היחיד שהיה חסר לי יחסית לכתבות שקראתי על הביונד זה האפקט ה"מדמם", שלפי מה שהבנתי הם משיגים משימוש בסלק. בהמבורגר שהוגש בקולקטיב לא היה שום דבר שמזכיר את זה, וגם בכך הוא הזכיר לי בעיקר המבורגרים תעשיתיים. בהיעדר של זה - היה יכול להיות נחמד אם הקולקטיב גם היו שמים איזה רוטב על הלחמניה, זה יכל לשדרג קצת את החווייה. אבל זה כבר ביקורת לקולקטיב, ולא לביונד.

לסיכום... ריספקט ענק לביונד שהצליחו להוציא מוצר שבהחלט יכול לתת לצמחונים וטבעונים חוייה שמאד קרובה להמבורגר מהחי. אבל עם כל הריספקט, לצמחונים או לטבעונים שלא טעמו אף פעם המבורגר מהחי אני חייב להגיד: אל תשלו את עצמכם, זה עדין לא מהווה שום תחרות לפיסגה של ההמבורגרים.



אם היית חייב, אז היית חייב

מאת החתולית @, Thursday, May 23, 2019, 15:47 (לפני 1771 ימים) @ Gרר

מלבד העובדה שכתבת נפלא, והצחקת נורא, אהבתי את המסקנה שלך. מסקנה מתבקשת בסך הכל, זה לא בשר, זה לא המבורגר בשרי משובח, אבל זה יכול להיות תחליף להמבורגר תעשייתי (שבינינו, מתי אכלת בפעם האחרונה?).

שכחת את הצלע השניה לארוחה

מאת Gרר @, Thursday, May 23, 2019, 16:50 (לפני 1771 ימים) @ החתולית

בחור צמחוני שאמנם בחר להמנע מאכילת בשר, אבל אכל בשר לפני שהיה צמחוני ולהבדיל מטבעונים אדוקים שיספרו לך שה"עוגת גבינה" שהם הכינו מקשיו היא בדיוק אותו דבר כמו הניו יורק צ'יזקייק של האדסון - הוא מספיק כנה בשביל להגיד שאין ספק שבשר זה טעים, רק שמבחירה מוסרית שלו הוא נמנע מזה, אבל זה לא אומר שהוא לא מתגעגע מדי פעם לטעם. מצד שני מכל מה שהוא טעם עד עכשיו - הוא כבר מעדיף להמנע מכל ה"שאוורמה" וה"המבורגר" וכל השמות המושאלים במרכאות ולאכול אוכל טעים מהצומח ולא כל מיני תחליפי כאילו גרועים.

למישהו כזה - הביונד בורגר נותן שורה של מוצרים (יש גם נקניקיות מסתבר, אבל לא בארץ עד כמה שידוע לי) ברמת חיקוי שעד עכשיו לא היתה קיימת, ולא פלא שהוא אכן הופתע והתרשם מאד מהטעם. גם הוא, אגב, ציין שהמרקם זה לא באמת זה, אבל שוב - זה קרוב ברמה כזאת שהיא לא קריוקי גרוע אלא בכל זאת קרוב ברמה לא מגוחכת.

כך שאצלי ההמבורגר הזה היתה התנסות חד פעמית בשביל הסקרנות הקולינארית, אבל יש למוצר הזה קהל שישמח לצרוך אותו באופן קבוע.


אתה צודק

מאת החתולית @, Friday, May 24, 2019, 12:41 (לפני 1770 ימים) @ Gרר

ההתייחסות שלי היתה של אוכלת בשר.

powered by my little forum