ספרד באסקים, גליסיה, מדריד וקצת פורטו (המלצות חו'ל)

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 10:00 (לפני 63 ימים)

חזרנו מטיול של עשרה ימים בספרד.

התחלנו בבילבאו שבחבל הבאסקים, ומשם מערבה לאורך גליסיה. ירדנו עד פורטו וסיימנו במדריד.

כל האיזור הזה מקסים. המון אופציות לטיול מכל הסוגים. מזג האויר נעים. בבוקר בדרך כלל ערפילי ומעונן ויותר מאוחר נהיה ממש נעים. מדי פעם אפשר ליפול על יום גשום אבל לנו שיחק המזל.

הרבה דיברו על ספרד בהקשר האנטי ישראלי וההמלצה הקבועה היא להצניע ישראליות. קצת קשה לעשות את זה כשבכל העברה של כרטיס אשראי המכשיר מקפיץ הודעה לבחור בין תשלום ביורו או ב-ISRAELI שקל. בחלק מהמכשירים גם מוסיפים ציור של דגל ישראל כדי להוסיף קצת צבע. יותר צועק מזה כנראה שאין.

כמובן שבכל מלון גם בודקים דרכון וביננו דיברנו כמעט כל הזמן עברית, אבל לשמחתנו הדברים היחידים שנתקלנו בהם היו גרפיטי אנטי ישראליים פה ושם על הקירות, בעיקר במדריד. חוץ מזה הרגשנו בטוחים לגמרי. 

התחושה שלי היתה שבאיזורים התיירותיים של גליסיה לאנשים לא ממש אכפת מה קורה בעולם. הם עסוקים בעיקר בעניינים שלהם. בבילבאו נכנסנו לקנות מאפים והיה שם עיתון בוקר. הייתי צריך לדפדף עד עמוד 23 כדי להתקל בידיעה שקשורה לישראל.

תמיד אפשר להקלע לסיטואציות לא נעימןת אבל לשמחתנו המסע שלנו עבר בשלום ויכלנו להתרכז בטיול וכמובן גם באוכל.


פינצ'וס בבילבאו

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 10:06 (לפני 63 ימים) @ Gרר

את הטיול התחלנו בבילבאו. עיר חמודה. מוזיאון גוגנהיים למתעניינים. Gran Via עם כל חנויות הרשת (אצלנו לפחות...) למתענייינות. ועיר עתיקה שאוכלים בה בעיקר פינצ'וס.

מקומות של פינצ'וס פזורים בכל מקום אבל המיצבור הגדול נמצא ב Plaza Nueva. ככר קטנה שחבויה קצת בין הבתים שמסביבה.

אנחנו דגמנו שני מקומות. הראשון: La olla de la plaza nueva , מקום שהתפרסם בעיקר בזכות ה"ביצה" שלהם: סלמון גבינה ומנגו מוגשים בצורה של ביצה בכלי תואם. השילוב נשמע בלתי אפשרי אבל ממש טעים.


מיתר המנות יש לי בעיקר צילומים כי פינצוס זה בעיקר בעיניים. היה טעים, חלק יותר מיוחד חלק פחות. מחיר הזוי של 10 שקל לפינצוס. שווה. 


מקום אחר: Sorginzulo, שלקחנו ממנו צ'וריסו ברוטב מעניין ועוד כריך ברווז נחמד. גם כאן אותו מחיר. השיטה המנצחת זה לקחת 3-4 מנות בכל מקום ולהמשיך הלאה. כיף גדול.



המסע אחר עוגת הגבינה הבאסקית

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 10:11 (לפני 63 ימים) @ Gרר

לפי מה שהבנתי, ה"מעוז" של עוגת גבינה הבאסקית היא סאן סבסטיאן, שבה לא היינו הפעם, אבל בילבאו היא מספיק קרובה בשביל לחפש את המקור.

כשהסתובבנו בעיר העתיקה נכנסנו ל El Tilo dr Mami Lou , מקום שקיים כבר מ 1910. הקפה היה מוצלח. הקאפקייק פירות יער סבבה. אבל לאכזבתי העוגת גבינה היתה רגילה. נחמדה אמנם, אבל לא בשביל זה באנו מישראל.


בסופו של דבר האישה מצאה את הדבר האמיתי במקום שנקרא Bascake, ברחוב שמקביל ל Gran Via.

ניצלתי זמן קניות ו… וואו. איזה הבדל!!! זה כבר היה הדבר האמיתי. רך. טעים. מיוחד. עם רוטב שממש מוסיף טעם, וכל התענוג – 5 יורו. 20 שקל. ישבתי עם זה על ספסל מול ברשקה, או שמא זה היה סטראדיווריוס, למי אכפת - היה ממש תענוג.

לטעום ולהבין למה כולם פתאום קפצו על העגלה של העוג הבאסקית הזו. מומלץ מומלץ מומלץ, ומומלצת הגירסה הקלאסית עם הרוטב, הכי פשוט הכי טעים, אפשר לותר על כל ה"וריאציות" האחרות.


Narbasu Hotel & Restaurant בפיקוס דה אירופה

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 11:26 (לפני 63 ימים) @ Gרר

את היום השני פתחנו ב Gaztelugaxe שליד בילבאו. אי שמגיעים אליו בגשר פתלתל עם המון מדרגות. מקום מטורף שאם אני לא טועה אפל השתמשו בו בתור שומר מסך במק.
 אחרי הביקור באי המשכנו לכיוון פיקוס דה אירופה למלון בשם Narbasu  ששוכן במבנה היסטורי שנטוע בתוך גלוית נוף ירוקה מטמטמת. אין מסביב כלום חוץ מחמישים גוונים של ירוק וצילצול הפעמונים של הפרות באחו ליד.

למסעדה של המלון יש שני תפריטי טעימות. האחד מסורתי והשני שזכה לציון של מישליין בסעיף פארם טו טייבל, ואותו הזמנו. 

לחם מצויין של המקום מוגש ללא הגבלה. מלווה בחמאת לימון מאד מיוחדת. 

מנה ראשונה הדבר היחיד שאני יודע להגיד עליה זה כרישה. מה שרואים זה לא מנה אישית אלא חלוקה לשלושתינו וזה פשוט קטן מדי מכדי להתייחס לזה וחבל. בגודל הזה המנה פשוט מפוספסת.

מנה שניה טקסטורות של כרובית. פלוס, למיטב הזכרון, נתחים של סרדינים.  מנה מעולה, אפילו אם לא היו בה סרדינים, פארם טו טייבל במיטבו, כל כך הרבה עושר שאפשר להפיק מחומר גלם אחד. אחת משתי המנות הטובות בארוחה. 

סלט מלפפונים וקישואים בקונסומה עגבניות, הכל מהגינה כמובן. מי שעוקב יודע שאני ומלפפון לא חברים טובים אבל מה שעשה את המנה זו גלידת השקדים. החיבור שלה למנה הוא זה שהרים את כל העסק והייתי אפילו נותן ממנה כמות קצת יותר גדולה. 

מנה שלישית דג קוד עשוי נפלא. הוא יושב על עלי תרד שנתנו למנה מליחות לא נחמדה ולכן לא ממש אהבתי את המנה. אפשר לחשוב על הרבה דרכים אחרות שיחמיאו לנתח הנפלא של הדג. חבל. 

מנה רביעית Stew עיזים ותפוחי אדמה אפויים. טעים ככל שיהיה, וזה באמת לא היה רע, המנה יותר מסתדרת לי עם התפריט המסורתי מאשר לארוחת טעימות שאמורה להיות קצת יותר finesse.  הוגש עם תפוחי אדמה הכי סטנדרטים שמכינים בבית כשמגיעים אורחים לצהרים בהתראה של חצי שעה וסלט מהגינה שלא נגענו בו.

מנה אחרונה קינוח של תפוחים בכל מימי טקסטורות. זו היתה המנה השניה המוצלחת מבחינתי. הבנות קצת היו עייפות ולכן לדעתי פיספסו את הגאוניות שלה  קליל. מרענן. טעים. שוב פעם הצגה שלמה מחומר גלם אחד. סיום מוצלח מאד לארוחה. 

מחיר התפריט 55 יורו לאדם, לא נורא בכלל.

השירות היה סופר ידידותי רק שלא כל מי שהגיש לנו ידע אנגלית. זו תופעה שנתקלנו בה כמה וכמה פעמים במסעדות באיזור.  מגיע מלצר, ולמרות שהוא יודע שאתה לא מבין מילה, הוא מדקלם לך את הטקסט שלו בספרדית ועובר הלאה בחיים. אז או שתקרא למישהו אחר (והיו שם דוברי אנגלית) או שנוותר על הנאום. לא נתפס בעיניי לדקלם טקסט לאוויר כשאתה יודע שלא מבינים אותו וזה וחזר על עצמו המון.

בוטום ליין:  טעים – כן. מדהים – לא. ואם המסעדה רוצה לקבל כוכב ולא רק איזכור הם צריכים לחדד קצת חלק מהמנות. מצד שני במלון שתקוע באמצע כלום אין ממש אופציה אחרת ואם אני לוקח בחשבוו את החוייה הכוללת מלון פלוס מסעדה, אז בהתחשב בכך שזה ה-מלון שאני אזכור מהנסיעה הזו – מומלץ בחום

Hacienda de machado, שיפוד רץ ב-Vigo

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 11:38 (לפני 63 ימים) @ Gרר

בבוקר למחרת טיילנו בשמורת אגמי covadonga. המסלול מקיף שני אגמים. בין לבין -  המשך לנוף של המלון. מהמם, ממש ללכת בתוך גלוית נוף. הפרות הן חלק אינטגרלי מהמסלול. הפחות פחדניות גם נותנות לך ללטף אותן.  אחד המסלולים היפים שיצא לנו לעשות בטיולים שלנו. 

למחרת עוד אתר חובה חוף Catadrais. רצועת חוף ארוכה משובצת סלעים, מערות וניקבות שבזמן הגאות נמצאים בקרקעית הים אבל בשפל אפשר ללכת ביניהם ולצלם תמונות מעולם אחר. כל לוח הזמנים של הטיול נקבע לפי זמן השפל של אותו יום שיהיה בשעה נוחה (11:15) כי על החוף מומלץ ללכת רק שעתיים לפני/אחרי השפל. 

בערב הגענו לעיירה vigo  שמשמשת בסיס יציאה ל- Cies islands. בויגו אכלנו במסעדת בשרים ברזילאית בשם La hacienda de machado.

בכל המסעדות מהסוג הזה החוייה מאד דומה. 3-4 בשרים מוצלחים ועוד כמה שלא ממש אבל הם סותמים לך את הבטן…

היבול המוצלח שלנו כאן היה נתחים דקים של פיקניה, נתח שאני מאד אוהב - מעולה. פילה עטוף בביקון עם גבינה – טעים וכיפי, אבל די "כבד". ואני אהבתי ממש גם נתח של צואר שור, אבל הוא סרוג שומן שכאן היה ממש כמו חמאה, אבל זה לא לכל אחד.

לפי התגובות של המלצרים, במסעדה קצת התאכזבו שלא המשכנו לסיבוב שני, אבל בחיאת, כמה אפשר לאכלס בבטן כשחוץ מהבשר היה גם תפוח אדמה טעים ותוספות שכמה שאכלנו מהם קצת בכל זאת יש גבול. אם היה אפשרי, הייתי מעדיף לקבל על ההתחלה טעימה של ביס קטן  מכל אחד מהנתחים, ואז הייתי מזמין ארבע פיקניה שלוש פילה-בייקון ושני צואר, קצת תוספות וסוגר עניין. אבל זה לא עובד ככה במסעדות האלה.

מחיר לכולנו כולל שתיה 125$. סך הכל חוויה נחמדה מאד. בסוג הזה של המסעדות היא לא רעה בכלל ועמדה בציפיות.

מסעדה/בר Seraphin, ב Cies Islands

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 11:46 (לפני 63 ימים) @ Gרר

Cies islands הם שלושה איים ששניים מהם מחוברים בגשר צר. יש באי כמה מסלולי הליכה. הארוך ביניהם מוביל למגדלור גבוה ממנו יש תצפית שווה. שעה וחצי של הליכה נוחה (וחלקה מוצלת) לכל כיוון, וחוף יפהפה ממש רק שהמים קפואים. 

כצפוי קולינריה זה לא הצד החזק. המקום היחיד שהוא ממש מסעדה ברמה סבירה נקרא seraphin וכיוון שכולם יודעים את זה, אז אם לא מגיעים ממש על הפתיחה (13:30) צריך לעמוד לפחות חצי שעה בתור. 

כצפוי כל התפריט זה דגים. מטוגן, על הפלנצה, כל הרפרטואר הרגיל. בלחץ שהם עובדים (בשיא הלחץ המלצרים רצים כאילו הם באולימפידה) אי אפשר לצפות לשלמות, ולכן בדג שקיבלתי היו גם אזורים יותר יבשים אבל סך הכל סביר. 

הציפס לעומת זאת היה מצויין, ושוב העלה את השאלה למה במזללות בארץ לא מסוגלים לנפק ציפס נורמאלי. 
מחיר המנה 12-18 יורו, תלוי בדג. אי אפשר היה לצפות ליותר מזה על אי שכזה ורק לא ברור למה הם לא פותחים מוקדם יותר.

פורטו, פורטוגל

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 11:54 (לפני 63 ימים) @ Gרר

היעד הבא – פורטו. מרכז העיר עובר סידרה של שיפוצים שמזכירה קצת את תל אביב של עבודות הרכבת הקלה. מה שמושך את העין בעיקר הם כל הבניינים שמצופים באריחי קרמיקה.

ארוחת בוקר ליקטנו בbolhao market   בסמוך לסנטה קטרינה, המדרחוב של העיר. שוק גדול. אסתטי מאד. גם פרודוקטים וגם לא מעט דוכנים של אוכל מוכן. ההיילייטס היה סוג של Nata, שעוד מלונדון אני מכור להם, רק שזה היה עם תוספת של שוקולד נוזלי. שילוב ממש מושחת. הייתי לוקח מזה קופסה שלמה לארץ אם רק הייתי יכול.

היו גם נקניקיה ובייקון בלחמניה עם רוטב נחמד, מעט מתקתק. קרפצ'ו מעולה שהוגש על קרקר עגול עם פרמזן שמן זית וקצת בלסמי. וואו של ממש. ועוד קצת מתוקים. מומלץ מאד 

מהצד השני של הנהר– העיר גאיה, עם טיילת ארוכה. מומלץ לעבור אליה מהחלק העליון של הגשר, לרדת לטיילת ובסוף לחזור על החלק הנמוך של הגשר, שמגיע לטיילת בצד של פורטו שנקראת טיילת ריביירה, וגם היא שמחה ושוקקת חיים. הכל כמובן אחרי צהרים/ערב, אז כל העסק הזה מתעורר לחיים. 

בטיילת של גאיה יש דוכן של זוג אנרגטי שמוכר פינה קולדה בתוך אננס עם כמה פלחים של אננס. זה לא זול (15) אבל טעים מרענן וכיף של ממש.

אבל הדבר העיקרי כאן זה כמובן יין הפורט. מקומות לטעימת יין יש בכל צורה אפשרית. חנויות יין שהמרשימה שבהן היא חלל ענק עם מדפי ספרים על הקירות. לא רשמתי את השם אבל אי אפשר לפספס.

בברים יש מקום נחמד בשם zporto cru espaco, רופטופ בקומה רביעית עם ספות ויופי של נוף, רק ששם זה שתיה בלבד. יש להם גם מסעדה למטה אבל בשמונה בערב היא כבר סגרה ללקוחות אז נאלצנו לאלתר.

לפי העין ואורך התור (תור אחד בסרפין הספיק לנו לטיול הזה) נפלנו על מקום בשם brandy brunch bar   שלמרות השם יש לו גם אוכל.

טעמנו שני סוגים ש פורט.Borges tawny reserve  ו- Taylors 10 anos

הריזרב היה יותר מתקתק, הזכיר את הפורט שאני מכיר מהארץ. ה- 10 שנים היה יותר מיוחד, עם טעם מעט מעושן. שניהם היו מוצלחים.  המחיר 6 ו 8 לכוס.

נישנשנו ציפס עם בייקון וגבינה. מושחת אבל טעים. כן שוב פעם הציפס שמרגיש כמו ציפס ולא כמו סמרטוט. חייבים לחקור את הנושא בארץ. אקלים? סוג תפוח אדמה? סתם רשלנות?

למעט שירות מאד ארוך, שזה כנראה הוייב בכל המקומות שם – היה ממש סבבה. למי שרוצה לטעום בקטנה בלי סיורים וכאלה זו אופציה נחמדה מאד למרות הביקורות המזגזגות שהם מקבלים בגוגל.

Parador de Ciudad Rodrigo

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 12:04 (לפני 63 ימים) @ Gרר

בדרך חזרה לספרד עשינו מסלול מאד מפורסם בפורטוגל שנקרא paiva pathways, שרובו גשרים מעץ שמשקיפים על נהר. למי שמתעתד לבקר במקום: הדרך הכי פחות מאומצת זה לשים את הרכב בחניון של  espunca ומשם לקחת מונית או ג'יפ (יש שם קבוע ליד החניון) לעיירה, שממנה יש הליכה ללש 20 דקן לגשר תלוי, אחד הארוכים בעולם. אחרי חציית הגשר מתחברים למסלול, ומשם הוא ברובו ירידה. הבעיה – סלוטים של רבע שעה שצריך להזמין לגשר. מי שמוותר על הגשר יכול לקחת את המונית לכניסה של areinho  ושם לטפס בערך 500 מדרגות עד המקום שהגשר מתחבר למסלול.

עוד משהו שלא כל כך ברור מההסברים זה שבנקודות מסויימות אפשר לרדת מהגשר ולהגיע ממש לקו המים אז מי שמגיע מוכם לזה יכול לקבל טבילה. 

אחרי שלוש שעות פלוס על המסלול המשכנו לכיוון ספרד, ל Parador de ciudad rodrigo.

במיטב המסורת של הפארדורים המלון הוא ארמון אמיתי שהפך למלון מקסים. הוא אחד הפארדורים היפים שנותנים לך להרגיש כמו בארמון אמיתי. שלא כמיטב המוסרת של הפארדורים הביקורות על ארוחת הערב שלו אחידות לרעה, אבל כיוון שאין בעיירה הפיצית הזאת אופציות שנראות יותר טוב העדפנו לתת צאנס. האישה שכנראה סבלה ממכת חום נאלצה לותר. 

אני הזמנתי את התפריט של המקום (40 יורו) והקטנה הזמינה אה לה קארט (אותו מחיר בערך, רק לראשונה ועיקרית)

פתחנו בלחם לצד שמן זית מהאיזור. עד כאן בסדר.

האפטייזרז שהגיעו עם התפריט שלי: שני קרוקטים של תפוח אדמה. בסדר, חוץ מהבחירה שלהם כאפטייזר. הצלוחית שליד: נתחי דג קוד עם אלמנט קראנצ'י לא ברור. זה היה מאד סתמי ומנומנם, בטח לא המנה שתעורר לך סקרנות וציפיה להמשך הארוחה.

המנה הראשונה של הקטנה נראתה ממש נחמד בתפריט – קנלוני ירקות. מה שקיבלנו היה תנובל'ה בטיילת. לא יודע כמה עוד זוכרים את מקדש המוקרמים הזה, אבל אותי זה ישר לקח לשם. המנה הזו היתה כל כך תנוב'לה. ציפיתי לשני גלגלים של קנולי במילוי נחמד. לתפלצת הזאת (ובצילום קשה לראות אבל זו מנה ממש גדולה) עם כל הערב רב למעלה - ממש לא ציפינו. ומה לעזאזל קשור הטופו למעלה? איזו מנה אומללה. 

הראשונה שלי – מרק דגים עם אורז. המרק  עצמו…  אוקיי. בסדר. אבל כמנה ראשונה איזה משהו להפגת השיעמום? איזה קרקר בצד? קרוטון? משהו שהוא מעבר לסתם צלחת מרק – אכלתי חצי ומיציתי.

שתי העיקריות דומות לחלוטין, למעט סוג הבשר: לחי בקר לי. צלי עגל לה. הוגש עם תפוחי אדמה וקצת עגבניות. הלחי היתה מצויינת ומכל המנות עד עכשיו זאת היתה סבירה אבל כמו שהקטנה סיכמה - זה משהו שאתה מצפה לקבל בארוחת שישי אצל סבתא, פחות מסתדר עם ארוחת טעימות. 

קינוחים לתפריט שלי – כמה עוגות די חביבות ושוט עם קרם נחמד. לא משהו מאד יצירתי אבל סך הכל בסדר. 

אחרי כל כך הרבה דיווחים שליליים על ארוחת הערב הזו אפשר היה לצפות שהרשת של הפראדורים יעשו משהו כדי להפיח קצת חיים בשיעמומון הזה, אבל לצערי זו היתה ארוחה מאד משמימה וחבל, כי חלק מהחווייה של הביקור בפראדור זה לאכול במקום שיש לו מקדם אוירה רציני בזכות היופי של הפארדור, רק שכאן עברו את מבחן היופי ופיספסו את מבחן האוכל.


מדריד - ערב ב- Adaly

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 12:51 (לפני 63 ימים) @ Gרר

לארוחת ערב במדריד בחרנו ב Adaly, מסעדה משפחתית שזכתה לאיזכור במדריך מישליין ללא כוכב. במטבח  - האבא והבן. יש מצב שהמלצרית היא גם מהמשפחה. 

בשישי בערב היינו שני שולחנות במסעדה. לא יודע אם שישי נחשב יום חלש או סיבה אחרת אבל היינו אנחנו ושתי בחורות שנכנסו והתיישבו עם כוסות של Bubble Tea ולא הזמינו יותר מדי. הקונפירציה שלי אומרת שהן גם מהמשפחה והזמינו אותן כדי שלא נרגיש לגמרי לבד, כי מי נכנס למסעדה כזו עם כוסות מלאות של Bubble Tea?

אנחנו הזמנו את התפריט המלא, 80 יורו לאדם, כך שתכלס כל צוות המסעדה עבד בשבילנו. 

מנת פתיחה קציפה של תפוחי אדמה וכרישה. האפשר מלמעלה לא זוכר של מה. מאד טעים מאד מיוחד.


מקבץ פתיחים נוסף. באמצע פאני-פורי ממולא בעוף קצוץ בקארי – נחמד מאד. השמאלי – פחות אהבתי אז לא רשמתי. הימני – מאפה דק (לחם סיני על פי תפריט) ממולא בקרם עשוי מולים. הוא היה המוצלח מבין השלושה רק שהוא היה רותח ברמה של כוייה. אם היה מוגש פחות חם הייתי נותן עליו ציון מושלם. אמנם המלצרית הזהירה מראש ועדין... הקצת שהשפריץ ממנו על האצבע בביס הראשון היה די כואב.


מנות ראשונות. 

המילוי של הכדור היפה הזה, אם אני זוכר נכון, זה לבבות אווז. למעלה צלופח עם תפוח. הכל בביס אחד שהתפוצץ בפה ועשה שם חגיגה קטנה של טעמים. מוצלח מאד. 


המנה הבאה שנראית כמו תמונה עם שילוב צבעים מהמם: marinated tomato, עוטפת גבינת בוראטה. הירוק זה שמן תאנים. הגלידה – סורבה מנגו וציפוטלה, שהיתה הכוכב של המנה מבחינתי. 


ה- Cocido madrileño הוא תבשיל קדירה בבישול ארוך של שעועית, בשר, תפוחי אדמה, וכו'. מזכיר משהו? כן, זה ה"חמין" הספרדי, מנה שהיא טיפסית למדריד. כאן לקחו את צורת ההגשה והפכו אותה לתבשיל אסייתי בכלל. בחלק הראשון מה שהמלצרית קראה "ראמן יבש" שהיינו אמורים לערבב ולאכול מהקרעה, ותכלס לא כל כך התחברתי אליו. החלק השני הוא נוזל שהוגש בכוס ולא צולם. השלישי, הדמפלינגס, היו הלק הכי טוב במנה. שנאמר - לאי בודד תנו לי דאמפלינגס. איך כל זה בדיוק קיבל את השראתו מהחמין... לא כל כך הבנתי. 

עיקרית ים: קוד בתנור. החלק הקראנצי עשוי מהעור של הדג ונתקלנו בטכניקה הזו גם במסעדה השניה שאכלנו במדריד. האלמנט הירוק - תרד עם מעט אגוזי פיסטוק. המנה המשיכה את המנות הלא מלהיבות של דג קוד. לא יודע למה אבל קוד כנראה צריך רוטב יותר סמיך כי הוא לא סופח טעמים ובלי רוטב שממש עוטף אותו הוא עדין מדי בטעם בשבילי. 


עיקרית נוספת – Pork Loin עשוי בטמפרטורה נמוכה. הרוטב - מפטריה שלא זכרתי את שמה ולמעלה סלייסים של שמפיניון. מנה מאד מעניינת. נתח הבשר היה מעולה וגם העסק מסביב עבד, כך שזו היתה העיקרית היותר מוצלחת. 


קינוח ראשון. 

סנדביץ גלידה מבצק עלים, אפרסק אפוי עם קראמבל וסורבה מנגו. אפשר להגיד שהם קלעו בול לסוג הקינוחים שאני אוהב. קליל. כיפי. כמו שאפשר לשים לב לכל מנה מותאמת צלחת משלה, וזה מאד מוסיף לחוייה הויזואלית.

הייתי שמח לסיים את הארוחה עם הקינוח הראשון, שגם ככה הוא חיבור של שני אלמנטים שונים, אבל כיוון שלא שואלים אותי אז היה עוד קינוח. רייס פודינג עם ליקר ביילי'ס. הוגש עם גלידה שהמלצרית הגדירה בטעם קרואסון (אני לא הרגשתי את זה)  גם הוא היה נחמד מאד, אבל קצת יותר כבד, ולמרות שאני נותן פלוס על שני הקינוחים באמת שיכלתי לסיים עם הקינוח הראשון. 


המלצרית הבודדת שהיתה שם היתה סופר ידידותית והסבירה באריכות על כל מנה, הפעם באנגלית צחה, רק עם אינטונאציה קבועה של אחות טיפת חלב שמסבירה איך למרוח את המשחה שהיא הרגע רשמה לתינוק. אבל באמת שאין תלונות על השירות.

המנות הוגשו אחת אחרי השניה עם רווח קטן ביניהן אבל כיוון שהיו המון מנות (תוסיפו גם עוד ראשונה שלא צילמתי) אז הקצב היה מושלם. 

לסיכום: ארוחה מוצלחת מאד. יצירתית. מגוונת. מושקעת מאד. המטבח היה מולנו ואפשר היה לראות אותם בשיא הריכוז על כל צלחת. לא כל המנות היו לטעמי (למעשה שתי מנות שלא התחברתי אליהן – הראמן  והדג) וזה לגמרי מקובל במקבץ כל כך גדול של מנות, במיוחד שגם המנות שפחות אהבתי זה היה בעיקר עניין של טעם אישי ולא פגם כלשהו. 

כרגע אין להם סיכוי למישליין בעיקר בגלל שזו מסעדה משפחתית בלי כל המסביב של המלצר שמוזג לך יין והאיש שלוקח ממך את הזקט בכניסה אבל דפינטלי מגיע להם יותר משני שולחנות בערב.


Sala de despiece, מדריד

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 13:15 (לפני 63 ימים) @ Gרר

המסעדה השניה במדריד – סיגנון אחר לגמרי. מסעדה די קטנה בשם Sala de despiece, שיש עליהם באז טוב במדריד, והם גםתחו סניף נוסף לאחרונה. 

הפרנציפ של המקום - מנות קטנות שהטבחים מרכיבים לך על השולחן. יש תפריטים מוגדרים ויש אפשרות לבחור אה לה קארט, מה שאנחנו עשינו. 

פתיחה כיפית סופגניות ניו אורלינס עם ציפוטלה. חמוד לאללא, עם אזהרת חריפות קלה. 


הביס הראשון קונכית ארטישוק וביצי דגים. וואו של ביס. בדיעבד אחד הביסים שהכי אהבתי בארוחה.


נקסט. הכתום המהמם זה חלמון ביצה שמבושל שעה בטמפרטורה נמוכה. ליד כבד אווז ועטיפה של פנצ'טה. מאד טעים ומאד מיוחד. צילמתי את זה תוך כדי ההכנה. למעשה הכל הגיע בנפרד. שני החלמונים שהוא חצה אותם והפנצ'טה בנפרד. את הרטבים הם מביאים בבקבוקונים קטנים כדי שיוכלו להוסיף תוך כדי הגשה. ממש ממש חמוד ובמנה הזו גם טעים.


כרישה עם אפר של כרישה מלמעלה. חלמון ביצה מעושן. הרוטב, בין היתר, משעועית לבנה. וקצת שמן זית. גם תהליך ההכנה שלה היה ממש מגניב, וגם כאן זה הגיע מפורק לגמרי וכל ההרכבה היתה על השולחן, אבל בסופו של דבר זו מנה שפחות התחברה לי בעיקר בגלל הרוטב של השעועית  אני פחות אוהב רטבים על בסיס קטניות. הם תמיד מרגישים לי "עכורים". 


התמנון שהוגש תוך כדי ההכנה של הכרישה: ברוטב, שנראה מדהים - עגבניות, אניס ודיו של דיונון.. למידת עשיה של התמון אני נותן 9 מתוך 10 והרוטב היה מאד מוצלח. מנה טובה מאד. 


הלאה. מנה של טונה. ליד זה בצל. מלח גס. לא זוכר מה זה הירוק. מנה שהיא יותר חומר גלם ופחות עניין של קומבינציה ובדיעבד הייתי יכול לותר עליה.


הבאה בתור מנה של כבד אווז. האלמנט הקריספי עשוי מעור של דג, אותו קונספט כמו ב Adaly וגם הרוטב pil

pil שגם כן זכור לי מ Adaly. כל הקומבינציה היתה מאד מאד נחמדה והיה נחמד להרכיב את המנה בעצמך. אהבנו, אם כי הייתי שמח לקבל טיפה יותר מהכבד אווז.


המנה האחרונה שהזמנו - רצועות בקר מוגשות בטורטיה עם רוטב של שום צלוי, למון גראס ופלפל חריף. שילוב

הטעמים היה מצויין. הטורטיה פחות עשתה לנו את זה. אבל סך הכל מנה מוצלחת. 


מחיר המנות 12-20. היות שהיינו שלושה אנשים אז חלק מהמנות בעצם אתה מזמין כפול. בסך הכל עם שתיה הגענו ל 170 יורו.

הישיבה היא בעיקר לאורך הבר, פלוס כמה שולחנות קטנים בצדדים. העלתי תמונה עם טישטוש הפנים של הסועדים האחרים כדי שתוכלו להתרשם. הקוביות על התקרה והקירות זה מסוג של קלקר שאני רוצה להניח שזה לא קלקר רגיל (שלמיטב ידיעתי הוא מאד דליק) אלא חומר מיוחד, כי אחרת קשה לי להניח שהם היו מקבלים אישור לשים דבר כזה מעל ראש של אנשים במסעדה עם אש גלויה... אבל נניח לזה בצד. 


לסיכום. נתחיל בזה שמאד מאד אהבנו את הקונספט. יש משהו מאד נחמד וקומומיקטיבי בזה שהטבח מגיע אליך. מרכיב. מסביר. עונה לשאלות ואפילו באנגלית די טובה. כל המנות נראות טוב, וזה גם נחמד להציץ ולראות מה אוכל השכן שלך ולהזמין מה שהוא אכל רק כי המנה שלו נראית מעניינת. גם כאן לא הכל היה בול בטעמים (הטונה והכרישה היו הפחות לטעמי, כל היתר סבבה). אבל החוייה מוצלחת מאד. גם עם זה שהישיבה לא מאד נוחה - לא מפתיע אותי שהמקום סופר מפוצץ.



סיכום...

מאת Gרר @, Friday, August 16, 2024, 13:30 (לפני 63 ימים) @ Gרר

חוץ מהדיווחים שהעליתי - אכלנו כמובן גם צורוס במדריד (כמובן במקום שפועל כבר למעלה ממאה שנה ויש לפחות שלושה כאלה) ועוד פה ושם טעימות קטנות על הדרך. 

הנקודה הבעייתית מבחינתנו – המסעדות העממיות.  זה לא חכמה לקבל מופע קולינאריה של הפילהרמונית במסעדה של 200 דולאר לאדם (וזה מחיר די ממוצע למסעדות של הטופ 50 או מישליין, ולכן גם מראש ויתרנו על מסעדות כאלה). חלק מהכיף זה גם להנות מארוחה טובה ואפילו וואו במסעדה עממית וזה משהו שנתקלנו בו לא פעם גם בצרפת וגם באיטליה, ובספרד זה לא כל כך קרה, לא בטיול הזה וגם לא בקודם שהיינו לפני הרבה שנים.

עם זאת - הארוחות הגדולות, אלה של סדר גודל 70-80 יורו לאדם, היו הצלחה. Adaly היתה הקוהרנטית מכולן, SDD (Sala de despiece) - המגניבה, וגם Narbasu, שאמנם לא יצאנו משם עם וואו פקטור, אבל היא נתנה עבודה טובה, כך שחזרנו לארץ מרוצים :blush:

powered by my little forum