AKA44 (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Saturday, June 29, 2024, 18:45 (לפני 70 ימים)
נערך על ידי Gרר, Saturday, June 29, 2024, 19:15

שבת בצהרים עם זוג חברים ב-AKA44. הייתי כבר במסעדה עם האישה אבל זה היה ביקור ספונטני קצר אז לא העלתי דיווח אבל הפעם אכלנו מספיק בשביל לספר.

חלל גדול יש למסעדה. מי שממש צריך את הקור שלו מקפיא עד העצמות עדיף שיילך בערב. המזגן שם לא מאד דומיננטי. מבחינתי זה דווקא סבבה. מספיק שמקפיאים אותי בעבודה אני לא צריך את זה גם בסופ"ש. 

חלקנו את כל המנות. הראשונה - סביצ'ה לצ'ה דה טיגרה (על החשבון רשום לצ'ה דה טירה מישום מה... 78). מנה יפהפיה אבל קצת מאתגרת לחלוקה לארבעה אנשים. את יתר המנות אפשר היה לחלוק בלי בעיה. גם עם הביס הקטן - מנה מעולה. מאד אהבתי את החרפרפות של הרוטב. נראה לי שבדרום אמריקה עושים צ'ייסרים עם הרוטב הזה. אצלנו לא נשארה אפילו טיפה.

טרטר קצבים (72). אכלתי בזמנו גם עם האישה. הבשר טעים ממש. ההגשה - כמו שאני אוהב עם טרטר, פשוט ובלי התחכמויות. קצת בצל. קצת חרדל. וזהו. יש דברים שלא צריך לסבך אותם.

בין לבין גם סלט "אתונה תל אביב" - עם ירקות מתל אביב ויוגורט מיוון. פשוט אבל טעים ומרענן. 

תירס גילי בחמאה שרופה ופקוריני. שילוב נהדר של המתקתקות של התירס עם הפקורינו. עוד מנה בלי הרבה התחכמויות פשוט שחיתות לשמה. ככה זה נראה לפני שהמלצרית הפרידה עבורנו את הגרעינים מהתירס. קצת אחרי זה כבר לא נשאר מה לצלם 

מחבת שרימפס (78) עוד מנה שטעמתי כבר עם האישה. אין תלונות על השרימפס אבל הכוכב זה הרוטב האדום שהאישה לקחה על עצמה משימה לנסות לשחזר. גם כאן חריפות מדוייקת מאד וטאץ' אניסי נחמד מהפסטיס.

סיימנו את החלק הזה עם פסטה חונקי בציר עגבניות שאטה ופרמז'ן (72). מנה שהיא די בייסיק אבל עשויה היטב. הפסטה עוטפת יפה את הרוטב מה שהופך אותה למאד... אפשר לומר "עסיסית" על פסטה? 


לקינוח - עוגת גבינה עם קולי פטל (42) ו... פרמז'ן? העוגה היתה מאד קלילה ואוורירית - אהבתי. הפרמז'ן... אם לא היו כותבים אותו בתיאור של המנה לא בטוח שהייתי מרגיש אותו. אולי הורגש קצת בסיומת אבל לא הייתי מסתכן בלעבור מבחן טעימה עיוורת על כן פרמז'ן לא פרמז'ן. בסך הכל עוגה נחמדה אבל לא משהו מעבר. אם ממש רעבים אולי בכל זאת להשקיע בעוד מנה מהראשונות.


השירות במהלך הארוחה היה בדיוק כמו ששירות צריך להיות. מלצרית עם מינון מדוייק מאד של נוכחות ואטיטיוד. 

כמו שאפשר לראות אכלנו לא מעט מנות מהתפריט וכולן היו טעימות. שבע מנות שעל אף אחת לא היה לי משהו לא טוב להגיד זה ביצוע מרשים מאד של מסעדה. בכל מנה יש את הקריצה הקטנה שלה בלי להשתולל יותר מדי עם היצירתיות וזה יוצא טוב.

מבחינת הגודל של המנות, אין כאן מנות ממש גדולות. הרוב בגודל בינוני פלוס מינוס. מצד שני - גם המחיר של המנות לא בשמיים (ממוצע של 75-80 שקל למנה) כך שאפשר להתנסות בדי הרבה מנות ולצאת במחיר שפוי יחסית.

בוטום ליין: ארוחה מהנה מאד, ואני בטוח שנשוב פעם נוספת.


powered by my little forum