כל עוד זה טעים לי ומבוצע היטב... (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Sunday, December 22, 2019, 08:59 (לפני 1591 ימים) @ סבתא רות-רות
נערך על ידי Gרר, Sunday, December 22, 2019, 13:16

אבל יש גם עניין של התאמה. לונא ביסטרו מצויינת לשבת בצהרים. לבילוי בערב אני מחפש בכל זאת משהו יותר refined.

באשר ל"אמיתי" ההגדרות הן שלך ולא שלי. בעיניי שניהם (לונא ורז) מאמינים במה שהם עושים ואני מאמין לאותנטיות של שניהם. זה להבדיל משגב משה, שאצלו תמיד יש לי תחושה שמה שחשוב זה השואו והעצים ששתלנו במסעדה והכלים המגניבים שבהם אנחנו מגישים את המנה ולא משנה איזה אמת קולינארית דורסים בדרך. ברור שיש הבדל בדגשים. אצל לונא האלמנט המסורתי ואפילו הלוקאלי בולט יותר (על לא מעט מהמנות בתפריט נכתב שהן בהשראת מנות נצרתיות מסורתיות). אצל רז יש יותר דגש על וירטואוזיות ההמצאה והשילוב של טכניקות וחמרי גלם מכל העולם. שניהם מרגישים לי מאד יסודיים ומאד נאמנים לאמת שלהם וכל עוד זה טעים לי - שרק ימשיכו.

אי אפשר גם להתעלם מכך שאצל לונא האוכל המסורתי מקבל בכל זאת טוויסט ופרשנות חדשה. זכור לי שלפני לא מעט שנים אמרו לנו שאנחנו חייבים לאכול במסעדת "הבית" בעין חוד, כי שם יש את האוכל הערבי האותנטי. בסופו של דבר זו היתה לנו אכזבה גדולה. הרבה מנות של שום דבר. על אורז עם חתיכות עוף וקצת תבלינים אנשים התפייטו לי שזה אוכל ערבי אמיתי ואני רק חשבתי כל הארוחה או מיי גוד האם בשביל הבנאליות הזאת כמעט שברנו את השאסי של האוטו בדרך לשם. אז אי אפשר להתעלם מכך שלונא בכל זאת מעלה את האוכל הזה על מדרגה אחת גבוה יותר מהבנליה, כך שבאופן טבעי זה "מדבר" אליי יותר. גם הפריקי וגם הפירה יכולים להיות הכי בנאליים בעולם והכל זאת בלונא הם היו באמת משהו שלא טעמתי במקומות אחרים.

עוד משהו ששכחתי לכתוב זה שבביקורת של שגיא כהן הוא התלונן על כך שמגישים את המנות למרכז השולחן בלי לתת צלחות לכל אחד. על טעם של אוכל אפשר להתווכח אבל שכשנכנסו במיוחד הסתכלתי ועל כל השולחנות היו צלחות אישיות לכל סועד כבר בשלב שהתיישבת לשולחן אז אם לשגיא כהן לא היתה צלחת המסקנה היחידה שלי זה שכנראה המסעדות שכבר נמאס להם משגיא כהן החליטו לעצבן אותו בכל מחיר ולקחו לו את הצלחת :-)

אחרון חביב אחרי הרבה שנים שהייתי סוחב את המצלמה לכל ארוחה שמתי לב שה-one plus שלי מיטיב לצלם אוכל ומאז אני מצלם רק איתו. אני לא מעביר את התמונות שום עריכה או פילטר כדי "לייפות" אותן, למעט הוספת בהירות לתמונות שיוצאות קצת חשוך. אז סחטיין על ה-one plus ואני מקווה שהוא ימשיך לעשות טוב את העבודה.





השירשור המלא:

 

powered by my little forum