Alubali - הדובדבן שבקצפת (המלצות חו'ל)

מאת Maldini Girl @, Monday, May 20, 2019, 21:16 (לפני 1804 ימים) @ Maldini Girl

תרתי משמע. כי משמעות המילה אלובאלי היא דובדבן. 

למסעדה המופלאה הזו הגענו בערב באחד לפני האחרון. התלבטנו אם להגיע. המסעדה ממש סמוכה לשדרות רוסטובלי אבל היא מרחק הליכה של כ20 דקות מכיכר החירות, וחצי שעה מהעיר העתיקה. באותו יום גררתי את בן הזוג למבצר נרקהילה והיינו אחרי יום של טיפוס הרים. הוא היה קצת אנטי אבל לשמחתי הצלחתי לשכנע אותו. 

עושה רושם שמדובר במסעדה משפחתית. במטבח עומדת איזו מאמא מבוגרת שנראה ששולטת ביד רמה. בפרונט יש מלצר מקסים, דובר אנגלית מושלמת, ובעל רצון גדול שתבואו ותהנו ממה שיש להם להציע. 

נוכח המלצתו (וגם המלצה של עיתון "על השולחן" שדרכם הגענו למסעדה מלכתחילה) הזמנו שתי ראשונות דומות מאד. הם מכינים במקום את גבינת הסולוגוני הגיאורגית המפורסמת ומגישים אותה בשתי וריצאיות.

בראשונה - מוגשת הגבינה לאחר כבוד, כמו שהיא, חמימה, בכלי חרס לצד עגבניות מושלמות (מתובלות קלות בשמן זית ומלח) ובזיליקום סגול. 

בשניה - אותה גבינה מעורבבת עם נענע ומוגשת במן מרק יוגורט כזה, לצדאותן עגבניות ובזיליקום.

יחד עם לחם פשוט וגס שהוגש ליד, זה היה מדהים ברמות הכי גבוהות שאוכל יכול להיות. דווקא בגלל חוסר התחכום, חוסר הפנפון והחנפנות. פשוט מוצרי גלם מצוינים. תענוג. מדובר בשתי מנות יקרות יחסית, כ20 לארי למנה. יותר יקר מחלק גדול מהעיקריות. ועדיין, אל תוותרו. באמת אל. 

לעיקריות: 

בן זוגי לקח פורל עם גומי (אותה "פולנטה" לכאורה) עם רוטב טמאלי. נפלא, הגומי היה מעט תפל. לאמשהו שמלח לא פותר. 

אני לקחתי קבב כבש, מוגש עם פיתה דקה וסלט מהמם ומרענן של עגבניות, כוסברה ופלפל חריף. מוגש לצד מטבל של שמנת חמוצה ומלפפונים והיה פשוט מצוין. 

לקינוח: לא התאפקנו ולקחנו שני קינוחים. אני לקחתי פנקוטה שמגיעה עם ריבה לבחירה. בהמלצת המלצר לקחתי ריבת אגוזי מלך. תשמעו, ואו. אני לא יודעת להסביר מה זה היה אבל זה היה מושלם.

בן זוגי אכל בקלאווה עם גלידת וניל שהייתה טובה. אבל הפנקוטה... אחחח הפנקוטה. 

יחד עם כוס יין אני חושבת שהארוחה עלתה כ120 לארי. שווים עד האגורה האחרונה. 


השירשור המלא:

 

powered by my little forum