אבו נאסר חינאווי, יפו (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Monday, April 22, 2019, 19:24 (לפני 1802 ימים)
נערך על ידי Gרר, Monday, April 22, 2019, 20:22

מי היה מאמין שדיווח השיפודים הראשון בפורום יהיה דווקא ממישהו שהז'אנר הזה כל כך רחוק ממנו. אבל מה לעשות שעקב נסיבות בריאותיות לא התאפשר לאמא שלי לקיים את ארוחת החג המסורתית, ובמקום זה - כמעט מאה שמונים מעלות - נפגשנו לארוחה משפחתית באבו נאסר חינאווי, ביפו.

עם ההגעה הומטרה עלינו הרעשה כבדה של סלטים. ממה שאני זוכר: קישואים בטחינה - מוצלח מאד. עגבניות בטחינה - פחות מוצלח, העגבניות היו קשות מדי. סלט תירס - רגיל. סלט ביצים - ככה ככה. חומוס - סטנדרטי, אבל בסדר. גזר - לא טעמתי. סלק - לא טעמתי. ציזיקי - טעים, אבל פחות הסתדר לי עם יתר הסלטים. היו נוספים שבטח שכחתי אבל באמת שהמבחר היה מגוון מאד, ולהבדיל ממסעדות שעושים לך פרצופים או מחכים שתבקש ריפיל - כאן כל צלחת שהתרוקנה הוחלפה מיד, ולפיכך הכמות היתה מטורפת.

לצד הסלטים הוגשו פיתות "עירקיות" נפלאות, היישר מהתנור. עם קצח. וי גדול על הפיתות. בנוסף הוגשו גם צלחות עם פלאפל (אותו כנ"ל על הריפיל) שהיו פריכים וטעימים.

למנה עיקרית הזמנתי שני שיפודי כבש. הבשר במנה היה באיכות לא אחידה. חלק מהנתחים היו מעולים, עם כמות ראויה של שומן וניצלו בול במידה. חלק היו מעט קשים ופחות מוצלחים. חלק קיבלו חריכה מאש גובהה מדי וזה פגם. היות והיו מספיק חלקים מוצלחים במנה - יצאתי מרוצה, אבל אין ספק שאם האיכות של המנה היתה אחידה זו היתה מנת כבש מעלפת, אבל אני נאלץ להוריד ניקוד על חוסר אחידות.

האישה הזמינה בכלל פילה דג (למיטב זכרוני פורל אבל מעדיף שהיא תירשם לפורום כדי לתקן :-)) ואמרה שהיה מוצלח. לקטנה הזמנו מנת קלמארי שאם היינו יודעים את הגודל שלה היינו מבקשים חצי מנה או מזמינים מנה אחרת. מדובר על כמות שבקלות יכולה להשביע שני מבוגרים, והתימחור (120 ש"ח - בהתאם). כנראה לא חשבו שאנחנו מזמינים את זה לקטנה אחרת רוצה לקוות שהיו מזהירים שזה לא פרופורציונאלי. מהמעט שטעמתי - קלמארי זה לא החוליה החזקה שלהם... ותחסכו ממני את ה"צפוי". הקטנה רוצה הקטנה מקבלת.

הסעיף היחיד שאני רושם עליו איקס מוחלט הוא בכל הנוגע לצ'יפס. לא יודע מה זה כל כך מסובך להכין צ'יפס ראוי. זה שהוגש שם לא פגש את המילה "פריכות" במילון של אבן שושן. סתם תפוחי אדמה ספוגי שמן ללא כל ציפוי פריך. לא חושב שזה אפילו עונה להגדרה של צ'יפס.

ראוי לציין שיש חניה בצמוד למסעדה - יתרון.

לסיכום לקחנו משם חוויה חיובית. אהבנו בעיקר את המגוון (גם של הסלטים וגם של המנות העיקריות) את הנדיבות ומבחינת המנות אמנם היתה חוסר אחידות אבל בסך הכל אם נרצה ארוחה בסגנון הזה - בהחלט נשקול לחזור למקום.

צ'יפס - די מסובך למען האמת. צריך להשתמש בזן מתאים לטיגון,

מאת סבתא רות-רות, Monday, April 22, 2019, 20:10 (לפני 1802 ימים) @ Gרר

לטגן פעמיים וכו' וכו'. והכי חשוב לטגן טיגון שני ממש לפני ההגשה אז במסעדה זה קצת קשה. לכן רוב המסעדות משתמשות בצ'יפס תעשייתי [סטייל מקדונלד].
טוב שנהניתם מהשאר.

אגב, אני שמה לב שהפונט התחלף בין שורת הנושא לתוכן ההודעה, בלי שעשיתי כלום.ולמה יש להקליד את תוכן ההודעה כשהוא מוקף במרכאות?

צ'יפס במרכאות :-)

מאת Gרר @, Monday, April 22, 2019, 20:20 (לפני 1802 ימים) @ סבתא רות-רות

באבו נאסר, כמו בהרבה שיפודיות, מעדיפים בכל זאת להכין את הצ'יפס בעצמם ולא לקחת משהו תעשייתי. אני כבר לא בטוח מה יותר טוב.

ואין לי מושג למה כתוב שצריך להקיף במרכאות אני אף פעם לא הקפתי במרכאות ולא קרה כלום. בכל מקרה אנחנו עובדים כבר על מנגנון משופר להכנסת הודעות ואז הכל יהיה פשוט יותר.

בינתיים תתעלמי מהבקשה להקיף במרכאות...

שמחה שהיה בכל זאת ערב חג שמח

מאת החתולית @, Wednesday, April 24, 2019, 09:13 (לפני 1801 ימים) @ Gרר

כמו שסר"ר כתבה, גם צ'יפס צריך לדעת להכין, לכן מעדיפים במסעדות רבות להשתמש בתפוחי אדמה קפואים.

אבו נאסר נחשבת לשיפודיה די טובה, לכן הייתי מצפה שגם את הבשר ידעו להכין שם כמו שצריך.

לאבו נאסר הלכנו בחג לצהרים. בערב החג

מאת Gרר @, Wednesday, April 24, 2019, 10:15 (לפני 1801 ימים) @ החתולית

לקחנו אותה להורים של האישה, כדי שתעביר איתנו את הסדר.
כמויות האוכל שהיו שם לא נכנסות בשלושה דיווחים :-)

לא שציפית שיהיה אחרת בליל סדר במדינת ישראל

מאת החתולית @, Wednesday, April 24, 2019, 15:51 (לפני 1801 ימים) @ Gרר

:-D

powered by my little forum