בר 51 (דיווחים מהארץ)

מאת Gרר @, Sunday, September 13, 2020, 11:18 (לפני 1318 ימים)

בר 51 הפך לסוג של נאחס בשבילנו. פעם ראשונה האישה החליטה שהתפריט קטן מדי והחלפנו. פעם שניה שהאישה החליטה שהיא בכל זאת רוצה לא היה מקום. פעם שלישית בוטל בגלל שהאישה נכנסה לבידוד. היה צפוי שאם עשינו הזמנה להמשך השבוע הקרוב יתחילו לדבר על סגר... אז כדי לשבור את הנאחס החלטנו ללכת אתמול עם זוג חברים.

התפריט אכן לא גדול. ציפיתי שיהיו הרבה ספיישלים אבל היו רק שני ספיישלים שגם ככה לא היו רלוונטי. רוב המנות קטנות, סדר גודל של מנה ראשונה, אז עשינו ריצה לאורך התפריט וחלקנו את כל המנות.

סשימי טרחון (68) עם חתיכות קטנות של שזיף פאקוס ויוגורט - היה מצויין. מנה מרעננת בדיוק כמו שהיא נראית בתמונה.


קרודו מוסר ים עם קרם פרש (62) אותו כנ"ל. אין מה להתפייט יותר מדי על מנה שעושה את העבודה.

הבא בתור - ברוסקטה טרטר (28) אמנם חלק מהכיף שלי בטרטר זה שמגישים לי אותו עם כל הגעשעפט בצד ואפשר לשחק עם זה, ובברוסקטה המוכנה אין את אלמנט משחק ההרכבה הזה, אבל על הטעם אין לי תלונות. זו באמת ברוסקטה מאד מאד מוצלחת והצדיקה את השם שיצא לה. טרטר מושלם לעצלנים...

הבאה בתור - קלמרי עגבניות וחצילים (66) החוליה החלשה במנה היו הקלמארי, שהיו לא כל כך כיפיים. כל היתר היה נחמד בתור רוטב שמנגבים עם לחם (שאכן קיבלנו) אבל חציל עם רוטב טעים שם את המנה הזו ברף יותר נמוך מכל יתר המנות.

המנה האחרונה לפני הקינוחים (58) אניולוטי תפו"א ומסקרפונה עם חמאת מרווה - וואי וואי וואי. איזה תענוג של מנה. בצק מושלם רך מהחלומות עם מילוי טעים. המנה המנחמת המושלמת ליום שלפני הסגר :-)

קינוחים בחרנו שנים

טארט תאנים וקרם פיסטוק (36) הקינוח הפחות מוצלח לטעמי. אני לא הרגשתי לא תאנים ולא פיסטוק והאמת שהיה חסר לי טעם באופן כללי - לא אוהב קינוחים סופר מתוקים אבל זה היה פחות מדי מתוק, כמעט חסר טעם. מניח שהכוונה היתה שתאנים ופיסטוק יש להם מספיק טעם משל עצמם שלא צריך להוסיף אבל זה לא עבד.

קינוח שני - פנה קוטה זעתר, סירופ ודבש (32). אחת הפנקוטות הטובות שיצא לי לאכול וה"פיצוחים" בצד מאד הוסיפו לשבירת המונוטוניות. קינוח שאשמח לחזור אליו שוב.חבל רק שהתמונה יצאה מטושטש.

המנות יצאו שתים שתים, בקצב מהיר יחסית. שתים שלוש דקות מסיום כל זוג הגיע הזוג הבא. יכול להיות שעם האישה לבד היינו מבקשים להאט את הקצב אבל בפורום הזה הקצב היה בסדר גמור כי בכל זאת ארבעה אנשים שחולקים מנות קטנות זה כל סבב יוצא כמות די קטנה של אוכל, אז פשוט עשינו הפסקה גדולה יותר לפני הקינוחים. מכל בחינה אחרת השירות היה ללא דופי.

לסיכום. טעים בבר 51. רוב המנות אפילו טעים מאד. שתים (קלמארי והקינוח הראשון) קצת פחות, אבל עדין סך הכל כללי מוצלח ביותר. החשש מהתפריט הקטן יותר הוא אכן חשש. למשל בביקור נוסף לא בטוח שהייתי מוצא יותר מדי מנות שלא טעמתי והיה מרגיש לי שידור חוזר. לא עקבתי יותר מדי אחרי השינויים בתפריט שלהם לאורך זמן אבל בתפריט מסוג כזה הייתי שמח לקבל יותר ספיישלים או לפחות תפריט שמשתנה לעתים יותר תכופות. מעבר לזה - מומלץ בחום.


ומהצד השני של הקורונה - ארוחה בהזמנה מבר 51

מאת Gרר @, Monday, February 08, 2021, 21:24 (לפני 1169 ימים) @ Gרר
נערך על ידי Gרר, Monday, February 08, 2021, 21:30

מדובר על ארוחה זוגית שבה בוחרים שלוש מנות ראשונות, שתי עיקריות וקינוח בעלות של 350 שקלים. הזמנו לשישי בערב סביבות שבע וחצי והגיע כמה דקות קודם לכן ארוז בצורה מופתית ואפילו עדין חם. חיממנו מראש תנור על אש נמוכה שאפשר יהיה להכניס לשם את הקרטון ולשמור על החום של המנות וכך להנות מהן אחת אחת בלי חשש שיתקרר וזה אכן עשה את העבודה.

ראשונה אלף - סשימי דג ים, אבוקדו פרוס ויוגורט כבשים. הגירסה החורפית של הסשימי טרחון שאכלנו במסעדה והאמת שאי אפשר להתחמק מכך שהמנה מאבדת משהו מהחיוניות שלה כשאתה "בונה" אותה בבית. זו עדין היתה היתה מנה נחמדה ומרעננת, ובימים של קורונה אומרים תודה על מה שיש, אבל למי שמזמין אותה ולא מכיר אותה מהמסעדה יש לקחת בחשבון שבמסעדה היא מוצלחת יותר.

את הראשונה הנוספת לקחנו פעמיים, כי ידענו שהקטנה תתקשה לחלוק אותה... אניולוטי תפוחי אדמה ומסקרפונה, עם עלה תרד מלמעלה - מוצלח ממש כמו במסעדה. 

עיקרית של בטן חזיר עם פטריות שימאג'י (בדיוק ראיתי כאלה אצל הירקן שלנו) שעועית ירוקה ותפוחי אדמה. כצופים אדוקים של מאסטר שף אוסטרליה (וגם ב-MKR זה מאד בולט) הבנתי למה האוסטרלים כל כך משתגעים על ה- Crackling של הבטן חזיר. החלק השומני יותר של הנתח לא כיפי לאכילה (אני בכל זאת התמודדתי כי אהבתי את הטעם המעושן, אבל היתר ויתרו) ויש את ההצדקה להפוך אותו לקריספי. מעבר לזה - בטן חזיר זה טעים וגם המנה הזו צלחה את ה"ביות" והיתה מוצלחת מאד. 

העיקרית השניה - לחי עגל עם מנגולד, שאני לא אעלה את התמונה שלה כי תצלום של תבשיל בשר שפוך על הצלחת לא עושה פירגון למנה שהיתה הכי מוצלחת מבחינתי. הבשר התפרק ללא כל צורך בסכין והשילוב עם המנגולד היה מוצלח מאד. 

לקינוח בחרנו בפנקוטה זעתר שהכרנו מהמסעדה. לא טעות כתיב - אכן זעתר ודבש ש"מגוונים" את הטעם של הפנקוטה ולוקחים אותה לכיוון מאד מיוחד, יחד עם קרוטונים שנותנים אלמנט קראנצ'י שהוא נחמד בתור שובר שיגרה אבל לא החלטתי אם הוא הוסיף לי או לא. התמונה היא אותה תמונה כמו שצילמנו במסעדה (אפשר לדפדף למעלה ולראות)רק שבמקום צלחת זה הגיע בכלי חד פעמי.

סך הכל ארוחה מוצלחת מאד. רוב המנות הצליחו לשמר את עצמן באופן די קרוב למה שהיה במסעדה. יש רק לקוות שבמהירה בימנו יסתיימו ההגבלות המעצבנות על המסעדות (בשביל מה בדיוק התחסנתי?!!?) ונוכל לחזור לאכול ללא פשרות. עד אז - אפשר בהחלט להתפנק מדי פעם על ארוחה כמו של בר 51. זה גם טעים וגם עוזר למסעדות לשרוד. כדאי רק לנסות להתמקד במנות שיותר מתאימות לאופי הביתי כי בכל זאת בית זה בית ומנה כמו הסשימי, שחלק לא קטן מהחיוניות שלה זה שהכינו אותה בדיוק לפני חצי דקה במטבח והרוטב נספג כמו שצריך והטעמים מודגשים בהתאם - עדיף כנראה לשמור לפנטזיות של אחרי הקורונה. 


powered by my little forum